WonderLand
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Sprookjes worden werkelijkheid.. Welkom in WonderLand
 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Argus, the touchily Dragon

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Argus

Argus


Aantal berichten : 43
Registratiedatum : 12-08-11
Leeftijd : 27

Passport
Species: Fairy Tale Figure
Partner: To Ruin my life and to Interfere my Business?
Side: Neutral

Argus, the touchily Dragon Empty
BerichtOnderwerp: Argus, the touchily Dragon   Argus, the touchily Dragon Emptyvr aug 12, 2011 7:44 pm

Naam: Argus
Bijnaam/Roepnaam: Draak Lichtgeraakt
Leeftijd: 47 jaar
Soort: Sprookjesfiguur
Side: Neutraal, Old Regime
Geslacht: Mannelijk

Karakter:
Argus is een misschien iets te snel aangebrande draak, met een vage verleden. Draak Lichtgeraakt word hij dan ook vaak genoemd, zoal te zien in het sprookje. Toch is Argus erg trouw als het om geheimen of schatten aankomt, die hij met zijn leven wilt bewaken tegen nieuwsgierige mensen, die maar ál te graag alles te weten willen komen, of dat ene mooie edelsteentje willen aanraken, die in het halfgeopende schatkist ligt.
Na al die jaren trouwe diensten te hebben gedaan, is hij nu tijdelijk met pensioen. Vaak dan is Argus erg humeurig, als hij na al die jaren trouwe diensten maar al te graag zijn vleugels wil uitstrekken. Toch mist hij iets. In die jaren mist hij de pracht die hij moest bewaken met zijn leven, en wilt dan ook al te graag een nieuwe taak uitvoeren. Argus vliegt vaak boven de bossen en kleurrijke velden van Wonderland, en zo nu en dan komt hij wel eens iemand tegen. En als hij niet boven de bossen te vinden is, zit hij op zijn huisje, uitgeput en wel.
Argus wilt Wonderland behouden zoals het is, en steunt de Queen, die dan ook een goed voorbeeld is voor Wonderland, wat Argus dus zegt.
Verleden: Zoals Argus is; Mysterieus en vaag, is zijn verleden dan ook. Zijn vader stierf op zijn vijftigste, toen Argus nog niet uit zijn ei was gekropen. Doordat de moeder niet meer voor Argus kon zorgen, dumpte ze Argus ei, met zijn broertjes en zusjes die toen ook nog in het ei zaten erbij, en zo is zijn ei meegenomen, naar een vreemde plek waar hij trouwe diensten deed voor hoogmachtige en rijke mensen. Maar er kwam eens een dag, toen hij voor een heks de gestolen kroon die de heks had meegenomen van de Hoogmachtige Heren moest bewaken, en zoals het rijmpje luidt:
Nu heb ik u waar ik u hebben moet
Mijn hart is bitter, mijn wraak is zoet
De kroon die u altijd al bezat
Behoort nu tot mijn Lombardische schat
Een erezaak, een mooie taak
Voor mijn gevleugelde draak

Moest Argus de kroon met zijn leven bewaken. Maar op een dag ging het mis, en werd de kroon gestolen, zonder dat hij er ook maar iets van wist...

Postuur en bouw:
Een grote draak, met doorlopende stekels op zijn rug die tot het einde van zijn staart doorgaan, met twee vleugels aan ieder een klauwtje, en een gigantische staart, en een huid vol schubben, die zo dik is dat als je er met een lans doorheen zou steken, het als een luciferhoutje doormidden breekt. Twee gifgroene ogen met een waakzame en woeste blik. Twee enorme opengesperde neusgaten, waar als het woest is, de stoom er letterlijk van afgeblazen word, en het vuur uit zijn enorme bek spuwt, en een lange gevorkte tong, als van een slang. Een woest reptiel, zoals de draak dan ook is.

Extra: Argus is in staat nog een belangrijke taak te volbrengen, doormiddel van een schat of iets kostbaars te bewaren. Met zijn leven zal het bewaken zo trouw als hij dan ook is.

Foto:
Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Argus, the touchily Dragon
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
WonderLand :: General :: Introductions :: Character-
Ga naar: