WonderLand
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sprookjes worden werkelijkheid.. Welkom in WonderLand

IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

~Once Upon A Time~

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Alice
Admin
Alice

Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 05-08-11
Leeftijd : 29

Passport
Species: Human
Partner: ~Just Say You Love Me~
Side: Undecided

~Once Upon A Time~ Empty
BerichtOnderwerp: ~Once Upon A Time~   ~Once Upon A Time~ Emptyma aug 08, 2011 8:35 pm

Once Upon A Time
[Hoofdverhaallijn]

Een koningin die ziek is van haar land, een postorder bedrijf dat alles doet voor winst en een meisje dat de enige blijkt te zijn die dit kan boycotten.. Leefde iedereen nog lang en gelukkig?

*Hier komt de verhaallijn van Alice en van WonderLand*

Het verhaal van Alice

Met een klap liet ze het boek op de grond naast haar bed vallen, waar ze zich vervolgens op liet vallen. Ze logen, ze logen allemaal! Waarom konden ze haar vader niet vinden? Hij kon niet zomaar van de aardbodem verdwenen zijn, zonder een spoor achter te laten, zonder haar nog één keer gedag te kussen. Zo was hij niet. Ze drukte haar gezicht in haar kussen, alsof ze zichzelf wilde verstikken, of tenminste haar zintuigen af wilde sluiten voor deze wereld. Het volgde elkaar allemaal op, dreef haar tot wanhoop. Wat dan? Alles, gewoon alles. Enkele weken geleden was haar oma overleden, wat iedereen een grote klap toe had gebracht, vooral Alice. Haar oma was haar beste vriendin geweest, iemand die haar zelfs toen nog, nu ze al vijftien was, op schoot had willen hebben. Dan glimlachte ze naar 'haar kleine prinsesje' en pakte ze er een groot, in leer gebonden boek bij. Het had Alice altijd aangetrokken, misschien vanwege de magie die het sprookjesboek uitstraalde. Hoe vaak had ze wel niet gewenst dat het waarheid was? Maar nu straalde het boek pijn uit, van de herinneringen aan oma. Ze had het nagelaten aan haar prinsesje, in de hoop dat ze er troost uit kon halen. Maar hoe kon dat? Lusteloos staarde Alice naar het boek, naar de sierlijke letters en het gezicht dat zo bij het boek paste dat het leek te leven. Papa had het aan haar willen geven, maar hij was nooit terug gekomen van het ophalen van oma's spullen. De dag dat hij stilletjes het huis verlaten had, was de laatste keer dat ze hem gezien had.. Mama had nog naar zijn werk gebeld, maar had te horen gekregen dat hij weg moest.. Daar had hij toch wat over gezegd? Hij was verdwenen, het was gewoon niet te geloven.. Boos had haar moeder de hoorn neergegooid en iets gemompeld over slechte grappen. Alice ging rechtop zitten en legde het boek op haar schoot. Alles viel in duigen.. als een spiegel die niet meer te lijmen viel. Ze wilde naar oma, naar papa, waar dan ook. Als het maar weg was van hier!
'Wil je iets lezen, Alice?' Geschrokken keek ze op. wie was dat? 'Je oma vond het altijd zo leuk om mijn verhalen aan je te vertellen,' vervolgde de stem vriendelijk. Ik moet gek worden, schoot het door Alice's hoofd. 'W-wie ben je,' stotterde ze, onzeker. 'Kijk eens naar beneden, Alice?' Ze gehoorzaamde uit pure nieuwsgierigheid. 'Een boek?!' Het was dat het boek op haar schoot lag, anders was het nogmaals gevallen. 'Een beetje respect, graag,' eiste het boek afkeurend. 'Je liet me net ook al vallen, houd je eens rustig!' Met grote ogen bleef ze naar het bewegende gezicht van het boek kijken. 'Er valt ook geen gesprek met jou te voeren, hé. Dus laat ik maar vragen waarom je me gewekt hebt.' Alice knipperde verbaasd met haar ogen. 'Gewekt? Ik.. Dat..' Het boek zuchtte meelevend. 'Ach, kleine meid toch. Weet je dan niet dat je wens me gewekt heeft? Nog niet zo lang geleden moest ik dat ook al aan iemand anders tot in de puntjes uitleggen, ook nooit tevreden met een antwoord die man.. In ieder geval, hij pakte de kans met beide handen aan! Maar goed, de reden doet er niet toe. Je wil weg hé, lieverd. Ver weg, waar niemand je zal zoeken. Sla me maar open; blader een beetje..' 'Maar.. waarom ik?' 'Alleen degenen die echt weg willen vinden een weg, meisje. Je weet het.. Dit is je kans. WonderLand wacht op je!' Alice staarde vol ongeloof naar het boek. Het kon, ze kon alles achter zich laten.. Snel sloeg ze het boek open, sloot haar ogen half tegen het felle licht dat eruit opkwam. Al snel moest ze haar ogen helemaal sluiten. 'Volg me,' klonk er, een hand sloot zich om de hare en alles werd fel wit, daarna zwart.."

~Zo komt Alice in WonderLand terecht. Eenmaal daar is het een prachtige wereld, al begint ze het verval snel te doorzien. Catalogue verwoest het land; hoe kon het ooit zover komen? Het lot heeft er op een vreemde manier voor gezorgd dat Alice de enige is die dit gedoe kan boycotten.. maar hoe?

~Ik zoek nog:
Vader van Alice, tevens leider Catalogue - Christopher
Queen van WonderLand - Queen Juana
Leiders voor de groep Prophecy of Change - Bastiënne

Eisen:
*Actief
*Redelijke posts
*Op de hoogte van de verhaallijn :3
Terug naar boven Ga naar beneden
https://wonderland.forumactie.com

~Once Upon A Time~
Terug naar boven