Een afspraak voor de poort van het kasteel; dat kon ze wel onthouden! Alice had gezorgd dat ze er flink van tevoren was, zodat ze in een plas nog even haar kapsel kon controleren en in ieder geval niet te laat was. Nee, zeg, de horror! Te laat komen op een afspraak met de enige vriend die ze hier had! Alice huiverde even bij de gedachte en keek toen in de plas water die in de buurt lag om wat plukjes glad te strijken. Gelukkig zat haar kapsel nog fatsoenlijk, mede dankzij de haarband. Ze was hier al een tijdje, maar had nog niet echt veel connecties. Vandaar dat ze haar blauwe jurk wel schoon maar niet vervangen gekregen had. Nou ja, ze moest het er maar mee doen.
Ze had minder vroeg moeten komen. Zelfs haar geduld begon het nu op te geven. Dan maar naar binnen! Alice begon met een vrolijk, huppelig pasje naar de Ball Room te lopen, in de hoop Vincent te vinden. Maar voordat ze er was ving een schilderij op de muur haar blik, waardoor ze bleef staan. Het feest kon vast nog wel even wachten.. toch? Ja, natuurlijk, praatte ze zichzelf aan, waarna ze naar de kleurige voorstelling van bloemen op het schilderij keek. Het leek net een grote tuin.. maar dan met dit kasteel erin. Grappig! Was dat ooit zo geweest? Alice was zo in gedachten verzonken dat de tik op haar schouder haar liet schrikken. 'Vincent!' riep ze geschrokken, na zich met een angstige blik omgedraaid te hebben. 'O, sorry, ik schrok,' lachte Alice toen, opgelucht. 'Ik heb zo'n zin in het feest,' begon ze direct te praten. 'Er zijn volgens mij al veel figuren. Zouden wij ook uitgenodigd zijn?'